Categorii
Memorialul citatelor

[MEMORIALUL CITATELOR] „Invitația la vals” de Mihail Drumeș

#IMG_189

 

  • „Iubirile mari sunt tocmai acelea de care te îndoiești cel mai mult.”
  • „Acum, stau și mă întreb: cum a fost cu putință să-mi retez creanga de sub mine, fără a avea în vedere urmările la care mă expuneam?”
  • „Mă întreb dacă o fire ca a mea ar fi aptă pentru o căsnicie obișnuită, al cărei ideal de fericire e fericirea lipsită de surprize, un calm egal de-a lungul anilor, precum și o securitate materială și morală sau, după cum ar zice Palmerston, o viață fără plăceri, ca s-o putem suporta.”
  • „N-am avut niciodată voluptatea inconștientă a omului sănătos, nici optimismul simplist al celui care scrie pe apă, crezând că face o operă de artă.”
  • „E ceea ce se întâmplă cu culorile spectrului solar: fiecare în parte dă roșu, portocaliu, galben, violet etc. Toate la un loc își pierd proprietățile individuale și alcătuiesc ceva nou: culoarea albă.”
  • „Voiam să cuceresc, să îngenunchez viața, să fiu pretutindeni în frunte, fie în societate, fie în dragoste, călcând fără scrupule peste învinși, zdrobind toate obstacolele care-mi stăteau în cale, subordonând universul persoanei mele, pentru a-mi asigura fericirea.”
  • „Era o simplă manieră de a mă scutura de legături, sugrumând sentimentele în fașă?”
  • „E neputincioasă prin însuși rostul funcțiunii, pentru că se află în serviciu comandant, slujind acelui uriaș inconștient unde se formează orice gând și faptă, unde se face legătura cu morții și, pe deasupra lor, cu însăși soarta omenească.”
  • „Îi doream să fie fericită, i-o spusesem pe toate căile, dar cine i-ar fi îngăduit să fie fericită cu altcineva? Pentru nimic în lume!”
  • „… zăcea consumată până la inerție de arșița pasiunii.”
  • „Tu nu ești femeia cu care cineva poate să-și satisfacă un capriciu și apoi să-ți întoarcă spatele.”
  • „Zâmbeam înghețat, vorbam cu sufletul pustiu și mâna care trebuia s-o sugrume o mângâia, ca și cum nu se petrecuse nimic.”
  • „El vrea războiul din închipuirea lui, crâncen, îngrozitor – și dă peste războiul adevărat, care poate să aibă zone de alcalmie.”
  • „Căutam să mă angajez în tot felul de preocupări, nu pentru a-mi prelungi existența, ci numai ca să scap de hărțuiala gândurilor.”
  • „Marile dureri nu dor de la început. Sunt mari, pentru că deschid o rană care nu se mai vindecă.”
  • „…sunt rare bucuriile întregi.”
  • „Dacă nu o suferi, de ce o cultivi?”
  • „Greșeala e a bărbaților care și le-au făcut soții, când, de fapt, ele erau flori prea parfumate, ca să nu se încaiere fluturașii pentru polenul lor.”
  • „Întâi e foamea, pe urmă dragostea.”
  • „Probabil că acest surâs al omului călare pe situație care mjii impertinent pe fața mea o durea, o jignea chiar, în contrast cu suferința ei.”
  • „Stimată dragoste, în care nebunie nu ne faci tu să găsim plăceri?”
  • „Sunt presimțiri care țâșnesc parcă din străfundul neexplorat al ființei noastre. Ni se par străine ca gândurile altcuiva și de aceea nu le recunoaștem, după cum nu ne recunoaștem nici pe noi înșine.”
  • „Numai lipsa unui obiect ori a unei ființe care ne-a aparținut odată ne pune în lumină adevăratul preț.”
  • „O putere neînțeleasă pe care nu o vedem, dar o simțim cum plutește deasupra capetelor, ne reglementează viața dincolo de voința noastră conștientă.”
  • „Numai semne de întrebare. Nu știam nimic din viața ei și, iată, mă apucasem s-o ancorez de existența mea.”
  • „…pasiunile fug de lumină, lumina le omoară.”

Lasă un comentariu